Główne cele zajęć metodą Dr P. Dennisona mają na uwadze kształcenie, usprawnianie i korygowanie zaburzeń w następujących obszarach:
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- kształcenie znajomości schematu ciała
- kształcenie orientacji przestrzennej
- rozwijanie sfery emocjonalnej
- kompensowanie zaburzeń w sferze emocjonalnej i intelektualnej
Udział w zajęciach z wykorzystaniem kinezjoligii edukacyjnej daje możliwości łatwiejszego uczenia się przez: wzrost rozumienia
- poprawienie zdolności organizacyjnych
- usprawniają percepcję wzrokowo ruchową i słuchowo ruchową
- poprawienie pamięci długo i krótkoterminowej
- wzmocnienie koordynacji i współpracy półkul mózgowych
- ułatwiają rozwój abstrakcyjnego myślenia
- wspomagają pozytywne nastawienie i równowagę emocjonalną
- aktywizację mechanizmów naturalnego rozwoju
- wykorzystanie naturalnych możliwości uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków
- integrację funkcji półkul mózgowych
- integrację funkcji poziomów rozwoju mózgu
- rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny
Ćwiczenia wykonywane w trakcie zajęć w znacznym stopniu rozwijają:
- koncentrację
- pamięć
- myślenie logiczne i twórcz
- spostrzegawczość
- szybkość i łatwość kojarzenia materiału abstrakcyjnego
- szybkość i łatwość czytania i pisania
- koordynację ruchową
- umiejętności społeczne
- otwartość i aktywność na tle grupy
- pomysłowość, twórczą wyobraźnię i inicjatywę
- samokontrolę
- współpracę i chęć niesienia pomocy innym
- przeciwdziałanie agresji
Pedagog specjalny
Ewa Pietraszko